دسته‌بندی نشده

بلوک سیمانی چیست | ساخت،مزایاو…

بلوک سیمانی چیست | ساخت،مزایاو... - زیما کفپوش

بلوک سیمانی چیست | ساخت،مزایاو…

بلوک سیمانی چیست؟

بلوک سیمانی یکی از متداول ترین مصالح در دیوار چینی است که در اندازه ها و طرح های مختلف در بازار موجود می باشد.با توجه به ممنوعیت استفاده از بلوک های سفالی در برخی از شهرها توسط سازمان نظام مهندسی کشور ، استفاده از بلوک های سیمانی برای دیوارها، تیغه بندی ، سقف و … بسیار رایج شده است.

همانطور که می دانید خرید مصالح در بازار بسیار دشوار است زیرا شما باید بتوانید در بین همه این برندها و تولیدکنندگان ، شرکتی را پیدا کنید که علاوه بر قیمت  مقرون به صرفه و کیفیت محصولاتش ، مسئولیت پذیر باشد و بتواند به وعده خود عمل کرده و محصولات مشتریان را که سفارش داده اند را در زمان مقرر به دست مشتریان خود برساند  

در زیر برخی از نکات مهم را هنگام انتخاب بهترین شرکت برای خرید بلوک سیمانی را برای شما شرح می دهیم

مهندسان می توانند بلوک های خود را با توجه به نیاز پروژه خود انتخاب کنند. اما قبل از شروع کار باید  با مشخصات هر یک از آن ها آشنایی داشت.با مطالعه این مقاله قبل از خرید بلوک سیمانی می توانید با توجه به نیاز خود بهترین خرید را انجام دهید. اگر قصد خرید بلوک سیمانی را دارید به شما توصیه می کنم چند دقیقه وقت بگذارید و این مقاله کوتاه و کاربردی را بخوانید تا در نتیجه بیشترین بازدهی را از خرید خود  و استفاده از این  محصول را به دست آورید.

این بلوک ها معمولا با مخلوط کردن سیمان ، شن ، آب در اندازه های مختلف ساخته می شوند که می توانند اشکال مختلفی داشته باشند.

برای این کار می توانید از سیمان های مختلف استفاده کنید متداول ترین انواع سیمان به شرح زیر است:

  •  سیمان پرتلند
  •  سیمان سفید
  •  سیمان پوزولائی
  •  سیمان آهکی و …

در حین ساخت دیوار ، این بلوک ها  را با ملات مخصوص به یکدیگر چسبانده و دیواری مستحکم ویکدست تشکیل می دهند. به طور کلی طول بلوک ها از ارتفاعشان کمتر می باشد اما انواع مختلفی دارند .

بلوک سیمانی چیست؟ - زیما کفپوش

بلوک سیمانی از چه مصالحی ساخته شده است؟

ترکیبات اصلی برای تولید بلوک های سیمانی سیمان پرتلند ، شن و ماسه و آب می باشد.

شایان ذکر است که گاهی اوقات مواد افزودنی دیگری اضافه می شود تا برخی خاصیت های ویژه ای به محصول دست یابد.

پس از ترکیب ساخته شده باید بلوک ها را به خوبی کیورینگ (عمل آوری) کرده تا در برابر شرایط جوی مختلف از آن ها محافظت کرد.

 

انواع بلوک سیمانی

بلوک های سیمانی به دلیل اینکه در مکان های مختلف با شرایط متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند برای راحتی مشتریان در اندازه و ابعاد های مختلف و همچنین در مدل های مختلف که مشخصات و قیمت های متفاوتی با مدل های معمول دارند تولید می شوند. در ادامه به بررسی انواع مختلف بلوک سیمانی خواهیم پرداخت ، با ما همراه باشید

  • بلوک سیمانی دیواری

معمولا از بلوک سیمانی برای ساخت دیوارها استفاده می شود و تقریبا بیش از 90 درصد از این بلوک ها فقط در ساخت دیوارها تولید و استفاده می شود

  • بلوک سیمانی سقفی

بلوک سیمانی سقفی مدل دیگری از این نوع سازه های پیش ساخته است. در حین ساخت این بلوک ها در نظر گرفته می شود که بلوک سیمانی سقفی وزن کمتری دارد اما از کیفیت و استحکام بالایی برخوردار است  بنابراین می تواند وزن زیادی از سقف را تحمل کند.

  • بلوک سیمانی سبک

یکی از بهترین مدل های بلوک های سیمانی که امروزه به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و حتما تا به حال بیشتر در ساخت و سازهای مسکونی و صنعتی مشاهده کرده اید بلوک سبک می باشد.  این بلوک برای ساخت دیوارهای مختلف مناسب است زیرا دارای اندازه و وزن استانداردی می باشد.

  • بلوک سیمانی سنگین

پس از آشنا شدن با بلوک سیمانی سبک بهتر است با مدل بلوک سیمانی سنگین نیز آشنا شویم ، بلوک های سنگین که به دلیل اندازه و ابعاد بزرگی که دارند به تبع وزن بیشتری نیز دارند و در ساخت مکان های خاصی از آن ها استفاده می شود.

  • بلوک سیمانی پلی استایرن

بلوک سیمان پلی استایرن یکی از بلوک هایی است که  کاربرد صنعتی دارد و شرکت ها از آن ها در انبارهای خود استفاده می کنند. این بلوک های سیمانی خاصیت مقاومت در برابر حریق را دارند و در برابر انواع حرارت و شعله مقاوم هستند

 

روش ساخت بلوک سیمانی

در ساخت بلوک های سیمانی از هر اندازه و نوع که در بالا توضیح دادیم شرکت زیما کفپوش از بهترین و مدرن ترین دستگاه های تمام اتوماتیک برای تولید محصولات خود استفاده می کند که مطابق با استاندارد ابعاد وزن و استانداردهای کیفی می باشد که بتوان در ساخت انواع سازه ها مورد استفاده قرار داد

 

روش های مختلف عمل آوری بلوک سیمانی استاندارد

  • کیورینگ بوسیله بخاری یا هیتر

در کارگاه های کوچک با ظرفیت تولید کم از این روش استفاده می شود زیرا به تعداد زیادی ابزار و امکانات احتیاج ندارد به این صورت که بلوک ها باید جلوی بخاری یا هیتر که دارای فن یا بادبزن است قرار بگیرند تا هوای گرم از بلوک ها عبور کند لازم به ذکر می باشد که در این روش برای حفظ گرما لازم است بلوک ها را بپوشانید.

  • کیورینگ بوسیله آب

در این روش همانند روش بالا که گفته شد نیاز به ابزار یا امکانات خاصی وجود ندارد و این روش بیشتر در مکان های سرباز که در معرض تابش مستقیم آفتاب می باشد مورد استفاده قرار می گیرد این کار به این صورت انجام می شود که بلوک ها توسط دستگاه آب پاش ، آب پاشی می شوند  تا مانع از پایین آمدن رطوبت در بلوک ها شود که معمولا به مدت یک هفته این روش برای عمل آوری بلوک ها زمان می برد.

  • کیورینگ بوسیله بخار

در مکانهایی با ظرفیت تولید بالا از این روش برای کاهش زمان خشک شدن و عمل آوری بلوک ها استفاده می شود که با طراحی و ساخت اتاق بخار امکان پذیر است.

در این اتاق ها با این روش کار باید دما 80 درجه سانتیگراد باشد و در طی این فرآیند عمل آوری بلوک ها به یک روز کاهش می یابد

 

خرید بلوک سیمانی در تهران،کرج و تمام نقاط ایران

خرید بلوک سیمانی با قیمت مناسب همیشه دغدغه ای بوده است که همه کارفرمایان که می خواهند کار ساخت و ساز را شروع کنند با آن مواجه می شوند اما از زمان شروع به کار گروه تولیدی صنعتی زیما کفپوش این مشکل برطرف شده است.

شما می توانید انواع بلوک های سیمانی را با بهترین قیمت و بهترین کیفیت از معتبرترین مرکز فروش بلوک های سیمانی تهران خریداری و استفاده کنید. تضمین ما اعتبار و تجربه ما است.

 

کلام پایانی

بلوک سیمانی یکی از متداول ترین مصالح در صنعت ساخت و ساز می باشد بلوک سیمانی به صورت پیش ساخته می باشند و شما به راحتی می توانید از معتبرترین مرکز و تولید کننده بلوک های سیمانی خریداری کنید. لازم به ذکر است که در ساخت بلوک های سیمانی از مواد اولیه ویژه ای استفاده می شود که رعایت کمیت و اندازه آن به طور مستقیم بر کیفیت نهایی بلوک حاصل ، تاثیر می گذارد. سیمان ، آب و سنگ دانه ، مواد اصلی در تولید بلوک های سیمانی هستند.

گروه تولیدی صنعتی زیما کفپوش  انواع بلوک سیمانی را در اندازه های مختلف تولید می کند  تا همه مشتریان بتوانند با توجه به نیاز خود محصول مدنظر خود را خریداری نمایند.

ما در شرکت خود از روش های قدیمی برای تولید بلوک های سیمانی استفاده نمی کنیم مجموعه تولیدی صنعتی زیما کفپوش  با کمک مدرن ترین دستگاه ها بلوک های سیمانی مختلفی را تولید کرده که کاملا اتوماتیک هستند و در بسیاری از اندازه های استاندارد که کاربرد دارند عرضه می شود

گروه تولیدی صنعتی زیما کفپوش | تولید کننده برتر انواع بلوک سیمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *