دسته‌بندی نشده

مناسب ترین موزاییک ها برای پشت بام

مناسب ترین موزاییک ها برای پشت بام - زیما کفپوش

مناسب ترین موزاییک ها برای پشت بام

امروز ما این مقاله را در مورد موزاییک سازگار ساخته شده در پشت بام با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. بنابراین اگر قصد خرید موزاییک و کفپوش برای پشت بام خود دارید با ما همراه باشید و با خواندن این مقاله کوتاه و اطلاعات مربوط بهترین خرید را برای پشت بام خود انجام دهید.

موزاییک پشت بام آخرین قدم در ساخت و ساز ساختمان (مرحله نازک کاری) است. برای داشتن فضای خاص روی پشت بام و همچنین ایجاد شیب مناسب برای تخلیه آب ناشی از بارش باران می توانید از موزاییک برای کفپوش پشت بام استفاده کنید.

البته که انتخاب جنس مناسب و از همه مهمتر اجرای صحیح ، برای دستیابی به بهترین نتیجه بسیار مهم است است.

در ادامه مقاله به بررسی انواع موزاییک های مناسب برای پشت بام می پردازیم. و نکات مهم در حین اجرا ، زیر سازی و … را اشاره خواهیم کرد

استفاده از موزاییک علاوه بر ظاهر زیبایی که ایجاد می کند ، وظیفه عایق بندی را نیز انجام می دهد و از ورود آب باران به ساختمان جلوگیری می کند. روند کار باید با دقت انجام شود تا سقف بهترین راندمان خود را در شرایط مختلف آب و هوایی نشان دهد. برای این کار باید نقشه ای از جزئیات پشت بام داشته باشید..

 به طوری که اگر یک مرحله از ساختار پشت بام به درستی انجام نشود پیامد های اجرای نامناسب با گذشت زمان در نتیجه با تغییرات اقلیمی ، گرما و سرما ،شستشو و یا بارش برف و باران ،خسارت های فیزیکی ، پوشش بام ، دیوار و یا سقف ساختمان در نقاط مختلف  باعث نم زدگی و پوسته پوسته شدن می شود را می توان رویت کرد.

 با اجرا به موقع دوغاب ریزی روی موزاییک، می توانید پوشش مناسبی را برای سال های طولانی برای پشت بام خود فراهم نمایید.

در این مقاله ما در مورد مزایا و معایب هر یک از روش های فوق برای اجرا در پشت بام بحث خواهیم کرد.

موزاییک پشت بام - زیما کفپوش

ویژگی های اساسی موزاییک مناسب برای پشت بام

برای پشت بام می توانید از انواع مختلف موزاییک استفاده کنید ؛ اما هنگام انتخاب موزاییک چندین نکته مهم وجود دارد. که حائز اهمیت می باشد چیزی که ما همچنان در مورد آن صحبت خواهیم کرد مهمترین ویژگی های موزاییک پشت بام می باشد

  • وزن سبک

 مهمترین ویژگی موزاییک پشت بام کم وزن بودن آن می باشد. زیرا پشت بام  ها می توانند وزن مشخصی را تحمل کنند و نباید با استفاده از موزاییک های سنگین برای پشت بام وزن اضافی متحمل ساخت.

  • مقاوم در برابر شرایط اقلیمی

از آن جایی که پشت بام در موقعیتی قرار دارد که مستقیما در برابر نور خورشید و بارش باران می باشد شما باید موزاییکی را انتخاب کنید که بسیار مقاوم در برابر شرایطی که گفته شد باشد.

  • مقاوم در برابر ضربه

 موزاییک پشت بام باید مقاوم در برابر ضربه باشد؛ به این دلیل که هزینه های تعمیر و تخریب بیش از حد بالا می باشد و هزینه های زیادی را برای ساکنان ساختمان به وجود می آورد.

  • اصطکاک کافی

موزاییک نباید لغزنده باشد و اصطکاک کافی را باید داشته باشد زیرا لغزندگی در فصل سرما و باران می تواند منجر به حادثه شود.

 

مزایا و معایب استفاده از موزاییک

عمر نسبتا طولانی دارد و در صورت لزوم در مدت زمان کوتاهی قابل تعویض است. نصب آن آسان می باشد. این نقش ظاهری زیبایی که موزاییک دارد به سطح پشت بام ظاهر عینی خوبی می دهد. دوام و مقاومت بالا در برابر نور مداوم خورشید در ماه های گرم و همچنین باران های شدید در فصل بارندگی.

 علاوه بر این از استحکام بالایی در برابر تردد برخوردار است. از معایب این موزاییک ها می توان به این نکته اشاره کرد که دوغاب ریزی باید هر چند سال یک بار استفاده شود تا از نفوذ پذیری آب از مابین موزاییک ها جلوگیری شود و از دیگر معایبش این می باشد که به ضربه و فشار حساس است.

 

انواع موزاییک مناسب برای پشت بام

  1. موزاییک پرسی

موزاییک پرسی ،کفپوشی است متراکم ، تقریبا یک نوع بتن است که تراکم آن از طریق فشار پرسی حاصل می شود.که از مصالحی همچون سیمان،ماسه،سنگ ریزه و آب تشکیل می شود و همچنین به صورت دو لایه ساخته می شود.

لایه قسمت زیرین به تعبیری همان پایه بتنی است که ضخیم تر از لایه رویه می باشد نقش تحمل فشار را نیز انجام می دهد و همچنین  لایه ای رویین که نقش موزاییک  را تشکیل می دهد از مصالحی همچون سیمان،شن،سنگ ریزه های ریز و درشت تشکیل شده است.

به منظور تولید موزاییک پرسی پس از تهیه مخلوطی از مواد اولیه ، دو لایه ابتدا لایه رویین و سپس لایه زیرین در قالب های مخصوص ریخته و با اعمال فشار توسط دستگاه پرس منجر به تشکیل تراکم بر روی موزاییک می شود. بدین ترتیب این موزاییک ها دارای مقاومت نسبتا بالایی در برابر سرما ، یخ زدگی و عوامل فرساینده طبیعی دارند.

به دلیل مقاومت فشاری که موزاییک های پرسی دارند برای استفاده در معابر شهری و مکان هایی با تردد به کار برده می شود . یکی از کاربردهای رایج موزاییک پرسی به دلیل وزن کم و استحکام بالای پشت بام می باشد.موزاییک پرسی در ابعاد 30*30 و 40*40 تولید می شود.

 انتخاب این اندازه حمل و سهولت استفاده را تضمین می کند و همچنین یک فرد متخصص می تواند آن به راحتی  بدون شکستن و … در جای مناسب قرار دهد.

 

موارد کاربردی دیگر موزاییک پرسی

این موزاییک همچنین برای  کف سازی کارگاه های صنعتی و کارخانه ها ، پارکینگ ، کفپوش مدارس و دانشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد

 

  1. موزاییک پلیمری

موزاییک پشت بام بدون شک باید جنبه ممتازی داشته باشد. موزاییک پلیمری در فضاهای پشت بام بسیار موثر است. این موزاییک ها علاوه بر زیبایی خود دارای خواصی مانند عدم نفوذپذیری آب هستند با این تفاوت که اصطکاک کافی دارند و در برابر درجه حرارت بالا و سرما مقاوم هستند.

موزاییک پلیمری علاوه بر پایه بتن حاوی مواد افزودنی به بتن می باشد که می تواند نیازهای فضای باز شما را برطرف کند. موزاییک پلیمری نوعی کفپوش ضد آب است. این نوع کفپوش ها اجازه عبور رطوبت را به فضای پایین را نمی دهد و مقاومت خوبی در برابر عوامل محیطی دارد و به همین دلایل موزاییک پلیمری در مقایسه با سایر موزاییک ها بسیار مقاوم است و شرایط بهتری را برای پشت بام  ایجاد می کند.

از موزاییک پلیمری می توان برای کفپوش حیاط-تراس-فضای باغ-ویلا و طراحی منظره نیز استفاده کرد. خرید موزاییک پلیمری برای پشت بام شما قطعا گزینه خوبی خواهد بود و تمام نیازهای شما را برطرف می کند.

مشخصات موزاییک پلیمری

* از مشخصات موزاییک پلیمری می توان به وزن سبک و ضخامت کم آن اشاره کرد. کم وزن بودن  این موزاییک ها باعث کاهش وزن ساختمان می شود که علاوه بر صرفه جویی در هزینه و زمان باعث کاهش انرژی ناشی از بلایای طبیعی و خسارات ناشی از وزن زیاد ساختمان می شود. به طور کلی سبک کردن یک ساختمان به دو عامل بستگی دارد: سبک کردن سازه و سبک کردن اجزای باربر ساختمان که سبک بودن موزاییک از عوامل دوم به حساب می آید.

* یکی از مهمترین خصوصیات این موزاییک ها مقاومت در برابر شرایط سردسیر است. لازم به ذکر است که فضای پشت بام هر روز در معرض تغییرات دمایی قرار دارد  بنابراین موزاییک پشت بام باید مقاومت خوبی در برابر نوسانات محیطی داشته باشد. اصولا اثر این نوسانات به راحتی توسط موزاییک پلیمری خنثی می شود.

* موزاییک  پلیمری از مقاومت خمشی بالایی برخوردار است که برای پشت بام مناسب می باشد. مقاومت خمشی در مصالح ساختمانی از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع این مصالح مقاوم می توانند عمر مفید و استحکام سازه را افزایش دهد. ساختار موزاییک پلیمری پشت بام ، دارای مقاومت سایشی می باشد که باعث می شود این موزاییک ها مقاوم در برابر سایش باشند.

* موزاییک پلیمری دارای تنوع رنگی بیشتری نسبت به موزاییک سنتی می باشد و می تواند در طرح های مختلف ساخته و اجرا شود که باعث ایجاد فضای دلنشین برای شما عزیزان شود

 

نکات طلایی برای نصب و اجرای موزاییک پشت بام

  • ضد آب سازی موزاییک پشت بام

به محض تکمیل موزاییک کاری و خشک شدن دوغاب روی سطح موزاییک می توانید از عایق بی رنگ نفوذی، ضد آب سازی کفپوش پشت بام خود را انجام دهید. با این کار کاملا موزاییک شما آب بندی می شود و علاوه بر آب بندی در برابر سرما و ترک خوردگی و همچنین در برابر نور خورشید و دمای بالا محافظت می کند.

  • مراقبت از ایزوگام قبل از موزاییک

برای محافظت از ایزوگام سقف ساختمان می توانید از ترکیب چسپ بتن ،سیمان و پودر سنگ لایه نازکی بر روی سطح ایزوگام استفاده کنید؛ که با این کار شما یک لایه محافظتی بر روی پشت بام خود ساخته اید و از صدمه های احتمالی از ابزار های مانند بیل ، فرقون و… که آسیبی به ایزوگام شما وارد می نمایند جلوگیری کرده اید  

 

قیمت موزاییک پشت بام

قیمت موزاییک پشت بام به عواملی مانند اندازه ، نوع تولید ، رنگ و طرح موزاییک و همچنین کیفیت و متریال برای تولید بستگی دارد. هرچه کیفیت مواد اولیه تولید شده بالاتر باشد قیمت موزاییک بالاتر خواهد بود. لطفا توجه داشته باشید که موزاییک پشت بام در صورت عدم کیفیت لازم قطعا خسارات زیادی را به وجود می آورد.

هنگام انتخاب موزاییک پشت بام حتما دقت داشته باشید تا از وقوع مشکلات پس از نصب و اجرا جلوگیری کنید. به  مقاومت خمشی و نفوذ پذیری آب موزاییک توجه داشته باشید. زیرا دو عامل اصلی که کیفیت موزاییک را نشان می دهد جذب آب پایین و مقاومت خمشی بالا می باشد

موزاییک پشت بام باید با کیفیت بالا باشد شما اگر صرف مقدار زیادی از پول را در ابتدا پرداخت کنید به مراتب خیلی بهتر است تا این که بعد از چند سال مجددا هزینه بازسازی و تعمیر تخریب های به بارآمده از بی کیفیتی موزاییک را انجام دهید.

کلام پایانی

همانطور که در بالا توضیح داده شد برای داشتن فضای خاص در پشت بام و همچنین ایجاد شیب مناسب برای تخلیه آب می توانید از موزاییک برای پشت بام استفاده کنید البته که انتخاب و خرید موزاییک مناسب و از همه مهمتر  اجرای صحیح برای دستیابی به نتیجه بسیار مناسب شما می توانید از موزاییک استفاده نمایید.

موزاییک پرسی و موزاییک پلیمری برای استفاده در مناطق روباز مناسب هستند. اگر به دنبال کفپوش مناسب برای پشت بام هستید که علاوه بر نقش محافظتی در برابر عوامل طبیعی و سبکی وزن، جلوه خاصی به محیط شما ببخشد یکی از مناسب ترین گزینه ها انتخاب موزاییک پلیمری است

گروه تولیدی صنعتی زیما کفپوش | بزرگترین تولید کننده موزاییک و انواع محصولات بتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *