دسته‌بندی نشده

مناسب ترین موزاییک ها برای کف پارکینگ

مناسب ترین موزاییک ها برای کف پارکینگ - زیما کفپوش

مناسب ترین موزاییک ها برای کف پارکینگ

آیا تا به حال با خود فکر کرده اید که موزاییک مناسب برای پارکینگ باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟ همانطور که می دانید پارکینگ یکی از پر رفت و آمد ترین مکان های یک ساختمان به حساب می آید و به دلیل عبور وسایل نقلیه مانند اتومبیل ها لازم است توجه کافی به کیفیت موزاییک مورد استفاده داشته باشید. موزاییک ها به اشکال مختلف تولید و فروخته می شوند که هر کدام در مکان های خاصی قابل استفاده هستند.

ما در این مقاله انواع موزاییک های مناسب برای کف پارکینگ را بررسی خواهیم کرد بنابراین اگر قصد تهیه کفپوش برای پارکینگ خود دارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

موزاییک یکی از مصالحی است که برای کف سازی در فضای خارجی و حتی در حیاط ها و پارکینگ های استفاده می شود. موزاییک ها مصالحی هستند که در رنگ ها و طرح های زیبا و همچنین با استحکام و دوام بالا تولید می شوند. همانطور که در بالا اشاره شد پارکینگ یک مکان پر رفت و آمدی می باشد بنابراین تشخیص اینکه مناسب ترین و با کیفیت ترین موزاییک برای پارکینگ چه می باشد کار دشواری است. برای انتخاب موزاییک مناسب ابتدا باید بدانید که موزاییک مناسب برای پارکینگ  چه خصوصیت هایی دارد و سپس بعد از شناخت کافی در مورد این موضوع ، ما می توانیم نوع موزاییک مورد نظرخود را انتخاب کنیم.

 

آیا امکان استفاده از موزاییک ها در پارکینگ میسر می باشد؟

البته از موزاییک ها می توان در هر مکانی استفاده کرد اما برخی دلایلی وجود دارد که بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد مانند زیبایی ، نوع کاربری و… که بر انتخاب یا عدم انتخاب موزاییک تاثیر گذار می باشد. علاوه بر این نمی توان از هر موزاییک یا کفپوشی در هر منطقه ای استفاده کرد.

 

خصوصیات لازم برای موزاییک پارکینگ

  •  موزاییک پارکینگ باید دارای استحکام و مقاومت بسیار بالایی باشد و همچنین عمر مفید و ماندگاری بالایی داشته باشد 
  •  موزاییک مناسب برای پارکینگ باید ویژگی نظافت را برخوردار باشد ونظافت آن باید به صورت سریع و آسان صورت بگیرد.
  •  موزاییک مناسب برای پارکینگ باید از اصطکاک کافی برخوردار باشد(سطح آن لغزنده و سر نباشد) که سبب سر خوردن ماشین ها یا افراد نشود.
  •  بهتر است که برای زیبایی هر چه بیشتر موزاییک کف پارکینگ از تنوع رنگ بالایی بر خوردار باشد.
  •  موزاییک کف پارکینگ باید جذب آب بسیار کمی داشته باشد.

کفپوش مناسب با ترافیک بالا - زیما کفپوش

 برای پارکینگ پر رفت و آمد و ترافیک سنگین باید از چه کفپوشی استفاده کنیم؟

همانطور که در بالا اشاره شد می توان از کفپوش بتنی پرسی در ترافیک های سنگین استفاده کرد. این قطعات بتنی محصولی بسیار بادوام هستند و در برابر انواع نیروها و  شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم هستند. اما خب اگر یک پروژه زمانبر و طولانی شدن آن هیچ مشکلی را برای شما رقم نمی زند شما می توانید از این محصولات استفاده نمایید

به طور کلی در پارکینگ های با ترافیک بالا (پارکینگ های عمومی ، مراکز خرید و …) معمولا کف پارکینگ ها را به کل بتن می کنند که یک روش بسیار مفید و مقرون به صرفه از نظر مالی ، طول عمر و زمان می باشد.

کفپوش مناسب با ترافیک معمولی - زیما کفپوش

برای پارکینگ با رفت و آمد معمولی و سبک باید از چه کفپوشی استفاده کنیم؟

موزاییک پلیمری

در ساخت این موزاییک ها از رنگدانه های معدنی ، سنگدانه ، سیمان  و روان کننده های بتنی استفاده می شود . موزاییک پلیمری بسیار مستحکم و با دوام است. همچنین لازم به ذکر است که این موزاییک ها مقاومت خوبی در برابر سرما دارند و میزان جذب آب آن ها نیز بسیار کم است. با توجه به خصوصیات ویژه ای که موزاییک پلیمری دارد پیشنهاد می شود آن را برای  کفپوش پارکینگ انتخاب کنید.

واش بتن 

در ساخت واش بتن از مصالحی مانند سنگدانه های معدنی ، سیمان ، پودر سنگ ، چسپ بتن و روان کننده بتن استفاده می شود. این موزاییک ها مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار دارند و به دلیل استفاده از چسب بتن در آن سنگدانه های آن از یکدیگر جدا نمی شوند 2. علاوه بر این به دلیل مقاومت در برابر شرایط جوی واش بتن را می توان در فضاهای باز مانند پیاده رو ، ایستگاه های سوخت (پمب بنزین ، گاز) ، مکان های عمومی و … مورد استفاده قرار داد

موزاییک پرسی

موزاییک پرسی ،کفپوشی است متراکم ، تقریبا یک نوع بتن است که تراکم آن از طریق فشار پرسی حاصل می شود.که از مصالحی همچون سیمان،ماسه،سنگ ریزه و آب تشکیل می شود و همچنین به صورت دو لایه ساخته می شود.

یکی از پرکاربردترین انواع موزاییک در پارکینگ ها موزاییک پرسی می باشد. که با توجه به استحکام بالا و همچنین کیفیت و قیمت مقرون به صرفه بسیار مورد توجه خریداران قرار می گیرد.

موزاییک به طور گسترده ای برای پارکینگ ها مورد استفاده قرار می گیرد. می توان این موزاییک ها را در اشکال مختلف چیدمان کرد و طرح های بسیاری را پدید آورد.

موزاییک پرسی چگالی بالایی دارد و جذب آب در آن بسیار کم اتفاق می افتد .

همچنین این موزاییک ها طول عمر بالایی دارند و برای استفاده به عنوان کفپوش پارکینگ مناسب می باشند.

 

موزاییک مناسب برای پارکینگ با رفت و آمد بالا

برای پارکینگ با رفت و آمد بالا باید کفپوشی  را انتخاب کرد که مقاومت بالایی در برابر سایش داشته باشد . زیبایی همیشه مهم بوده است اما شما باید استحکام و دوام را در اولویت قرار دهید. در واقع با توجه به ساخت ساختمان جدید ، پارکینگ اولین بخشی  است که مردم وارد آن می شوند پس البته طرح و زیبایی نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

شما باید محصولی را انتخاب کنید که این دو ویژگی را با هم داشته باشد. اندازه موزاییک بر استحکام و دوام آن تاثیر گذار است . هرچه اندازه کوچکتر باشد استحکام و تحمل وزن آن بیشتر خواهد بود . از طرف دیگر کار با موزاییک اندازه کوچک کمی زمان بر و دشوار است اما دوام و استحکام این محصول ارزش این سختی را خواهد داشت.

 

بهترین موزاییک برای کف سازی پارکینگ

نکاتی وجود دارد که منجر می شود برخی از موزاییک ها  برای کفپوش پارکینگ مناسب تر باشند. که در ادامه این مقاله به بررسی آن ها خواهیم پرداخت

  1. تحمل وزن: موزاییک پلیمری تحمل وزنی کمتری دارد و پس از مدتی که تحت فشار و یا عبور ماشین آلات قرار می گیرد ترک می خورد و کارایی خود را از دست می دهد. موزاییک پرسی بهترین گزینه برای تحمل وزن و فشار است. در میان موزاییک های موجود در بازار موزاییک پرسی عالی ترین انتخاب برای کفپوش پارکینگ خواهد بود.
  2. قیمت: پارکینگ های بزرگ و عمومی قطعا سطح بسیار وسیع تری برای نصب و اجرای کفپوش را خواهند داشت و مشکل ایجاد شده در این پروژه ها ، موضوع مالی و قیمت کفپوش خواهد بود. موزاییک های پرسی انتخاب خوبی برای مدیریت هزینه هستند.
  3. آب و هوا : بعضی از کفپوش ها با حداقل تغییرات هوا و شرایط جوی از بین می روند یا ترک می خورند. سرما و یخبندانهای شدید یکی از مواردی است که به کفپوش ها آسیب جدی وارد می سازد.

 

کلام پایانی

همانطور که در بالا بیان شد موزاییک ها در انواع مختلفی ساخته می شوند و از هر نوعی از آن ها برای فضای خاصی استفاده می شود. انتخاب موزاییک های پارکینگ در میان موزاییک های ذکر شده کاملا به سلیقه فردی شما بستگی دارد اما توصیه می شود از استفاده از موزاییک هایی که بیشتر جنبه زینتی و نمایشی  دارند خودداری کنید و موزاییک هایی را انتخاب کنید که ظرفیت تحمل بار و استحکام بسیار بالایی دارند.

موزاییک پارکینگ یکی از مهمترین قسمتهای ساختمان است و ما باید توجه زیادی به انتخاب نوع با کیفیت بالای آن داشته باشیم. در این مقاله ما سعی کرده ایم انواع آن را برای شما توصیف کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید

 در پایان امیدواریم که این مقاله برای شما خریداران موزاییک پارکینگ و کسانی که به این موضوع علاقه مند هستند موثر باشد.

گروه تولیدی صنعتی زیما کفپوش | بزرگترین تولید کننده موزاییک و انواع محصولات بتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *